To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
CS bydzia :: www.cs.telsten.com
.: Forum użytkowników serwisu i serwerów CS bydzia by www.cs.telsten.com :.

Prośby i propozycje - nowy plugin

nie - Wto 07 Lis, 2006 16:39

Ja tez mam cos dzienego przy 0.01 jak strzelam to ogien z lufy widoczny jest jeszcze 2 sekundy po wystrzale ?? ??
ritarded l. - Wto 07 Lis, 2006 17:00

boze nie wiem co wy wymyslacie z tymi rate.

@qbert - w eslu REGULAMINOWO mozna miec 0.1 ale zostaneisz zjedzony przez graczy jak bedzies zmial wiekszy niz 0.04

WEGier - Wto 07 Lis, 2006 17:05

VorteX^^ napisał/a:
boze nie wiem co wy wymyslacie z tymi rate.

@qbert - w eslu REGULAMINOWO mozna miec 0.1 ale zostaneisz zjedzony przez graczy jak bedzies zmial wiekszy niz 0.04


dałem ustawienia z HLtoolz i miałem podobne objawy jak panowie powyżej :mrgreen:

ritarded l. - Wto 07 Lis, 2006 19:07

a do czego ci hltoolz potrzebny ?? ??????
WEGier - Wto 07 Lis, 2006 19:25

VorteX^^ napisał/a:
a do czego ci hltoolz potrzebny ?? ??????


jak napisałem wyżej że JAK dałem ustwaienia z HLTollz to miałem to samo ale naszczęście 007 mnie naprostował :mrgreen:
chodzi o to że jak ktoś posłuży sie hltoolz i da interp 0,01 albo 0 to sa objawy jak opisywali ludzie powyżej

Dzejms - Wto 07 Lis, 2006 21:12

PRZECZYTAJCIE UWAŻNIE :

Ex_interp
interpolacja czyli przybliżenie wartości korzystając z co najmniej 2 wartości granicznych
np. średnia ocen w szkole to interpolacja .... :D

Czemu to służy?
W idealnym ustawieniu miałbyś nieskończoną liczbę synchronizacji i byś wiedział gdzie jest przeciwnik.
Oczywiste internet na to ci nie pozwoli i dostaniesz tylko skończoną liczbę pakietów.
Najłatwiej tu jest posłużyć się interpolacją koła.
Masz koło - idealny kształt rzeczywisty. Ale ty masz skończoną liczb kresek do wykorzystania.
Tak wiec wpisujesz wielokąt foremny, aby jak najbardziej upodobnić go do koła.
Z daleka patrząc nie zauważysz różnicy czy masz wielokąt o 100 bokach czy koło, no ale jak usiądziesz z lupa to się kapniesz :D
Przeważnie w CS mamy wielokąt o 20 bokach no i tu widać, że nie zawsze pozycja gracza jest pozycja realna gracza.

Na szczęście do gry to starcza gdyż działa interpolacja - wszelkie pozycje gdzie nie masz informacji gdzie się znajduje gracz są interpolowane.
Po prostu modele na ekranie nie skaczą, tylko poruszają się płynnie bo są interpolowane bazując na pakietach jakie otrzymujesz od serwera.

Oznacza tu przedział czasowy do wykorzystania przez grę - jako ułamek sekundy.
Domyślnie jest to maksymalnie 0.1 Czyli 100 ms - oznacza to że jeśli nie dostaniesz pakietu o położeniu gracza w ciągu 100ms to H-L będzie obliczał gdzie on się znajduje.

Normalnie ex_interp powinien być równy lub troszkę większy od 1/cl_updaterate.

Natomiast niektórzy rekomendują ex_interp 0.
Wtedy H-L sam obliczy tę wartość i ci powie że "ex_interp forced to msec".
Tylko że jest problem:
1. Jak zmieniasz jakkolwiek cl_updaterate to potem musisz wywołać ex_interp 0 aby to obliczył.
2. Jak masz ex_interp 0 to modela mogą zacząć skakać - bo pakiety się spóźniają, to normalne.

Maksymalnie ex_interp ma 0.1 czyli 100 milisekund - to jest duzo.
Najczęściej jak masz cl_updaterate 20 to masz ex_interp 0.05.
Oczywiście im większy update tym mniejsza liczba.

Czasem wartości ex_interp poniżej 1/cl_updaterate nie da się ustawić.
Czasem wartości powyżej 1/cl_updaterate są uważane za exploit, gdyż powoduje z musisz strzelać za rzeczywistym modelem.

Dlatego jest efekt spóźnionych headshot'ow - koleś przebiegł, ty strzeliłeś gdzie on "był" i dostał heda, a krew sika z pustki.

Ja sugeruje popatrzeć ile ex_interp 0 wyliczy i potem dodać ręcznie +0.01
np. cl_updaterate 20
ex_interp 0.05
dodajemy i mamy ex_interp 0.06
Efektu spóźnionych hedow nie powinno być tak wiele i modele nie powinny aż tak bardzo skakać - no chyba ze lagi :D
Natomiast modele nie biegają na tyle wcześnie, aby inni uważali że oszukujesz.
Dodanie 0.01 nie jest expliotem bo netcode nie jest idealny, szczególnie jak na polskie warunki.

Moim zdaniem exploitem jest jak gracz ma cl_updaterate 101 i wtedy powinien mieć ex_interp 0.009 (no powiedzmy 0.01), a w rzeczywistości używa ex_interp 0.1 czyli 10x większego!!!

ostateczna rekomendacja
ex_interp 0


Author : _KaszpiR (zredagowany częściowo przeze mnie) :faja:

qBert - Wto 07 Lis, 2006 21:37

to po pierwsze dobrze by było gdyby był plugin ktory wymusza ex_interp 0. Po drugie, dobrze by bylo gdyby gracze mieli ustawione pożądnie cl_upderate. Bo tak jak jest w przykładzie: cl_upderate 20 to jakies naprawde marne łącze może miec. Głupie neo 512 ciągnie cl_upderate 40-50 co daje ≈ex_interp 0.02
Uczulony` - Czw 09 Lis, 2006 19:12

to mo ze zeby serwer nyl :P PRO :P w prowadzic plugin zeby tylko hs zabijaly :P :D co ?? :D
lnk - Pią 10 Lis, 2006 16:25

; o
domeztoz - Pią 10 Lis, 2006 21:21

ten plug bedzie zmienial ustawienia graczy na takie jakie tsza czy poprostu gracz o innych ustawieniach sie nie podlaczy?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group